Zmiana logotypu

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać własne zadania i firma preferuje odrobinę odświeżenia, powinna zastanowić się nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i w ogóle przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może przemienić właściciela, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres swojego działania.




Mogą zajść różnorodne kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, niemniej jednak wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Nierzadko poprawka będzie niewielka, wręcz kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy tworzyć logo całkowicie od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w większości przypadków w przypadku dużych firm ludzie już znają się dobrze z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie w stu procentach mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednakże, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać własne zadania lub już kłóci się z działaniem firmy i wtedy powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i z całą pewnością lepszy , a ponadto dodatkowo mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Więcej informacji: http://www.logo-firmy.net.pl.